Add tiers in matchmaking

flavajabari

Question

title pretty much explains it,

add tiers to matchmaking, so people who focus on UU/NU can get a shot at making the top 10 on the ranklist.

it doesn't seem right if you play NU/UU, and got to beat curselaxes, blisseys etc, to get a good score.

make an option next to the :

- single battle / double battle

- practise / ranked 

- OU / UU / NU

14 answers to this question

title pretty much explains it,

add tiers to matchmaking, so people who focus on UU/NU can get a shot at making the top 10 on the ranklist.

it doesn't seem right if you play NU/UU, and got to beat curselaxes, blisseys etc, to get a good score.

make an option next to the :

- single battle / double battle

- practise / ranked 

- OU / UU / NU

the problem i see is:

u discover a new strategy and suddenly that poke is blown up to ou,,, we would have to wait til next update to adjust this pokemon to OU. meanwhile it screws all pokemon in UU

125f132d49da0dfefa5a804bfb4a7786.png

Welcome to PokeMMO Gym Challenge

Sisällysluettelo:

Main Thread

Español, Français & suomi Translation

Lahjoitukset

Mikä tämä on?

Tämä on kausiluotoinen tapahtuma, joka yksinkertaisuudessaan sisältää 8 salia, 8 salijohtajaa, 8 salimerkkiä ja paljon tavallisia kouluttajia, jotka yrittävät pysäyttää haastajaa pääsemästä haastamaan salijohtajaa.

Yksityiskohdat:

• Tämä kausiluonteinen tapahtuma kestää 8 viikkoa.
  • Tapahtuman kahdeksaa salia hallitsee oikeat tiimit pelistä
  • Jokaisessa salissa on ainakin yksi salijohtaja sekä paljon tavallisia kouluttajia, jotka estävät kouluttajia pääsemästä haastamaan salijohtajaa.
  • Voittamalla salijohtajan saat salimerkin, kuitenkin päästäkseen ottelemaan salijohtajaa sinun tulee voittaa viisi pelaaja salista
  • Jos häviät salijohtajalle, sinun tulee odottaa kolme päivää ennen uudelleenhaastoa
  • Jos tiimi haluaa olla salin hallinnassa, heidän täytyy ostaa sellainen (enemmän tietoa alhaalla)
  • Kun 8 viikkoa on täynnä, tulee olemaan finaaliturnaus. Pelaajat, jotka saivat kaikki kahdeksan salimerkkiä tullaan kutsumaan turnaukseen. Turnaukseen tullaan kutsumaan minimissään 16 pelaajaa. Jos kaikki 16 pelaajaa eivät ole saaneet kaikkia merkkejä, kutsut jaetaan seuraavaksi eniten saaneille.
  • Turnaus järjestetään Discord-kanavalla. Sieltä löytyy kaikki tarvittava tieto kuinka monta salimerkkiä kenelläkin on jne.
  •  

Salien myymispäivä: Keskiviikko, 29. heinäkuu

Tapahtuman alku: Muutama päivä salin alun jälkeen

Finaaliturnaus: Noin viikko-kaksi turnauksen alun jälkeen

Salit:

Spoiler

Turnauksessa on 3 eri tyyppistä salia. Perus, Eeppinen ja Legendaarinen - kaikki eri hyödyillä. Salit omistetaan tiimin toimesta yhdeksi kaudeksi.

Kuinka ostan salin?

Ensinnäkin, tiimillä tulee olemaan riittävä määrä pelaajia sekä sopiva salijohtaja. Salijohtajan tulee olla kovemman tason pelaaja ja tunnettu yhteisön toimesta. Huutori voidaan hylätä, mikäli tiimisi ei täytä näitä vaatimuksia.

Kaikkien salien huudot alkaa 25 miljoonasta, vähentyen 2,5 m päivältä. Legendaarinen ja eeppinen sali ei vähene pienemmäksi kuin 10m kun tavalliset salit ei vähene matalemmaksi kuin 5m.

Huomioi:

Kun salit tulevat myyntiin, on mahdollisuus korottaa 1 miljoonalla ensimmäisen 4 tunnin ajan pitääksen huolen, että huutaminen onnistuu aikavyöhyke-eroista huolimatta.

Kaikkien salien ostot menevät turnauksen palkintorahojen rahoitukseen.

----------------------------

Perus:

1 salijohtaja

Mikä tahansa määrä kouluttajia

Gym_Proposal_01.png

Obsidian Sali

Architect: ZozoChor

Gym_Proposal_05.png

Motor Sali

Arkkitehti: ZozoChor

Eeppinen:

1-2 salijohtajaa

Dojo.png

Dojo Sali

Arkkitehti: Poratne

stadium_gym.png

San Sinnoh

Arkkitehti: urCute

Gym_Proposal_03.png

Ghost Palace Sali

Arkkitehti: ZozoChor

Recolour from here

2.png

Pagoda Sali

412ab419c184adcb15e5d6e9637d71d7.gifLegendary:412ab419c184adcb15e5d6e9637d71d7.gif

1-3 salijohtajaa

Mahdollisuus käyttää "Randoms"-formaattia

Pokemmo_GIF_Pandemonium.gif

Pandemonium Sali

Arkkitehti: Poratne

Kyus_Mansion_2.gif

Kyu's Château Sali

Kuinka näen merkkini?

Spoiler

Discord-kanava näyttää kaikkien käyttäjien salimerkit. Jokainen tiimi tekee oman salimerkkinsä. Kun saat salimerkin, voit pyytää sitä ja se lisätään koteloosi. Kun saat tarpeeksi monta salimerkkiä, sinun kotelo uudistetaan.

a181c6e80965be74af5b32d6ff79b3e9.png

192f579a0b6763daa1a829ef500e5f17.png

3+ salia

793a8ef190f57081964ff5fcd8686e9e.png

6+ salia

669581ebad1d07e380593fd5bc28d50f.png

8 salia

Kuinka haastan salin?

Spoiler

Discordissa näet kanavan jokaiselle salille.

d8fff209d82849e47dfa147946b074aa.png

Käyttämällä "Battle Request" osiota jokaisen salin alla, voit kirjoittaa minkä tierien kanssa haluat otella. Voit salita tierit mitä haluat pelata, mutta et voi valita ketä kouluttajaa vastaan tulevat taistelemaan. Kun pelaajat ovat valmiina pelaamaan haluamaasi tieriä, sinuun otetaan yhteyttä.

7f242383be751b4802b9d85ad75056b5.png

Salijohtajat sen sijaan kertovat sinulle millä tierillä he taistelevat. Sinä et voi valita.

image.png Palkinnot image.png

Paras tiimin Voitto/Häviö tulos*:

Uniikki tiimipiirros

412ab419c184adcb15e5d6e9637d71d7.gifLimited Edition Legendaarinen sali*412ab419c184adcb15e5d6e9637d71d7.gif

*Voidaan käyttää tulevina kausina

*Tiimin voitto/häviö palkinto vain salijohtajille

Finaaliturnaus:

ee7cbf896624d71e7f3a6d05c06b1346.pngee7cbf896624d71e7f3a6d05c06b1346.pngee7cbf896624d71e7f3a6d05c06b1346.png

412ab419c184adcb15e5d6e9637d71d7.gif412ab419c184adcb15e5d6e9637d71d7.gif100m+412ab419c184adcb15e5d6e9637d71d7.gif412ab419c184adcb15e5d6e9637d71d7.gif

Jaetaan osallistuville finaaliturnauksien henkilöille, isoin osa voittajalle

fair point, but it doesnt happen THAT often anymore, most pokemon are established within their tier.

if it happens admins could change it in a mini update like they did after the big update,

or possible even change it without taking the server down? (i dont know about this, i know nothing about programming)

anyway for me it's not a good enough reason not to add it, even if admins cant update the tiers directly.

UU dealing with a pokemon getting upgraded to OU (they have dealt with that 1 pokemon for months, im sure a few extra days wont kill the tier)

seems still alot better than UU dealing with ALL of OU,

With ladder system, this is very true. However, I think this could be option like in practice mode where the ladder won't matter. Basically, when you choose some specific tier you expect the other player to follow the PokeMMO tier listings. There would be no motivation to abuse this and use any moved up Pokemon if the ladder won't keep track. We do have 3 nice tiers in this game and I think they should be used.

i would like to see them in ranked to tbh

I'm sure this is on their to-do list, they just wanted to set up matchmaking early for a trial run so all of the features aren't implemented yet. If you look at the "banned pokemon" page on the matchmaking signup, you can see how it'd be pretty easy to make a UU-only game mode

i hope you're right, but i feel like that makes sense.

they did mention the current leader board will be cleared as this is just a test run, so you are probably right.

Because of this:

the problem i see is:

u discover a new strategy and suddenly that poke is blown up to ou,,, we would have to wait til next update to adjust this pokemon to OU. meanwhile it screws all pokemon in UU

i think you only should be able to play ranked matches in ou... but there should be a pratice function for UU and NU battles, then wouldn't it destroy that much if they let a pokemon move a tier up... three tiers in ranked could also make the same problem as double's has, so there never was enough looking for a ranked match in any tiers and the ranked system was going to be unuseable...

the problem i see is:

hotfixes are a thing.